Шимановчани поново на Светој Гори

Постављено дана: 16. 11. 2013.

По други пут ове године од 04. до 09. новембра свештеник шимановачки протојереј Жељко Кретић организовао је посету манастиру Хиландару и осталим светињама Свете Горе Атонске. У понедељак ујутро смо кренули из Шимановаца и увече стигли у Јерисос где смо преноћили. Иако је у новембру за очекивати да буде лоше време, група је у потпуности остварила свој циљ. Чак је било и више од очекиваног. Одговарало нам је време а и невреме. Кад смо стигли у Уранополис у уторак ујутро обавештени смо да можда брод неће пристати у Јованици, пристаништу манастира Хиландар него да иде до луке Дафни и назад због великих таласа. Капетан брода је рекао да ће покушати и на нашу радост пристао је. Отишли смо у наш Хиландар и били у потпуности задовољни. Требали смо сутрадан кренути даље за Кареју пошто у Хиландару групе не могу остати дуже од једног ноћења. Док смо стигли обавештени смо да сутрадан брод неће ићи и да морамо остати у Хиландару два ноћање. Иако је план био другачији сви су били срећни, зато је наведено да нам је и невреме одговарало. Имали смо више времена у Хиландару а уједно посетили смо и мансатир Есфигмен као и келију светог Антонија Печерског. Трећег дана смо кренули за Кареју где смо обишли посницу Светог Саве и патерицу. Треће ноћење је били у скиту светог Андреја у Кареји. На празник светог Димитрија били смо на Литургији у патерици а са оцем Доситејем служио је и протојереј Жељко шимановачки. Из Кареје смо отишли до мансатира Пантелејмона где смо уживали у лепоти и величини ове светиње коју заиста ваља посетити. Из манастира Пантелејмона смо се бродом вратили до Уранополиса у петак у поподневним сатима. Истог дана смо посетили и Мило Арсеницу (Каково) метох мансатира Хиландара који се налази у близини Јерисоса. Након још једног ноћења у Јерисосу у суботу рано ујутро кренули смо за Тесалоники (Солун) где смо посетили србско војничко гробље Зејтинлик и цркву светог Димитрија. Имали смо мало времена и да прошетамо по граду па да се искористи и за неку куповину ако неко жели. Око подне смо кренули за Србију и стигли уз Божију помоћ око 19,00 у Шимановце.
Са протом Жељком на ово путовање ишли су: Саша Шљукић, Горан Живановић, Златко Бабић, Јовица Чавић и Немања Поповић из Шимановаца, као и Ђуро Ковачевић из Инђије, Ненад Бастајић из Купинова, Синиша Здјеларић из Прхова, Горан Блануша из Ашање и Мирослав Илијоски из Земуна.

Оставите коментар

Морате бити улоговоани да би оставили коментар.

Шимановци рекламни банер

Promena pisma

Ћирилица

Пратите нас

Препоручите нас

Линковање

Ако желите да нас линкујете, наш банер можете преузети ОВДЕ.